Πέμπτη 27 Μαρτίου 2008





1. Τα ψηλά και στενά πεζοδρόμια που κατασκευάζουμε στην Κύπρο είναι ο βασικός λόγος για τον οποίο είναι πρακτικά αδύνατο να έχουμε ράμπες εντός των διεθνών προδιαγραφών, της τάξης δηλ. του 6 – 8%. Η απότομη αυτή κλίση προκαλεί ανασφάλεια στους χρήστες τροχοκαθίσματος γιατί δημιουργεί κενό ανάμεσα στη ράμπα και στην κλίση του οδοστρώματος.



2. Επιπρόσθετα δεν υπάρχει αρκετός χώρος για οριζόντια λωρίδα στο πάνω μέρος της ράμπας γεγονός που καθιστά τη διακίνηση, κυρίως για τους χρήστες τροχοκαθίσματος, επικίνδυνη προκειμένου να συνεχίσουν την ευθύγραμμη πορεία τους, ή να προχωρήσουν με κίνδυνο ανατροπής του αμαξιδίου τους αφού η εγκάρσια κλίση δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερη του 2%.



3. Μια πιο ορθή λύση είναι η ράμπα να γίνεται προς την οριζόντια διεύθυνση του πεζοδρομίου με κλίση όχι πέραν του 5%,μέχρι το επίπεδο του δρόμου και από εκεί, με εγκάρσια κλίση 1,5 – 2% να γίνεται η προσπέλαση στο δρόμο.

4. Το ίδιο πρόβλημα έλλειψης οριζόντιας κυκλοφορίας αντιμετωπίζουμε και σε ράμπες στη στροφή του δρόμου που δυστυχώς, επεκράτησε η κατασκευή τους για λόγους έλλειψης χώρου, αλλά και για λόγους οικονομίας.
Η ράμπα στη στροφή του δρόμου, είναι επικίνδυνη για τους πεζούς, ιδίως όταν πρόκειται για δρόμους υψηλής κυκλοφορίας. Τις πλείστες φορές, η ράμπα, δεν έχει το απαραίτητο μήκος για να είναι σωστή και ούτε απομένει αρκετός χώρος – 1,20μ – για την οριζόντια κυκλοφορία.

5. Παρόμοια με τη λύση 3, θα μπορούσε να εφαρμοστεί και για τις στροφές των δρόμων χαμηλής κυκλοφορίας, υποβιβάζοντας το πεζοδρόμιο μέχρι τη στροφή στο επίπεδο του δρόμου και τοποθετώντας ειδικούς προστατευτικούς πασσάλους. Αν υπάρχει πρόβλημα αποχέτευσης των όμβριων υδάτων, τότε το υψόμετρο θα μπορούσε να κατέβει μέχρι τα 4εκ. και να κατασκευαστεί εγκάρσια ράμπα κλίσης 8% και μήκους 50εκ προς τη διάβαση πεζών.


6. Δυστυχώς έχει επικρατήσει η κατασκευή ράμπας στη στροφή των δρόμων μεγάλης κυκλοφορίας. Λόγω του ότι η ακτίνα της στροφής είναι πολύ μεγάλη με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να μην ελαττώνουν αρκετά την ταχύτητα, θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των πεζών. Ίσως η υιοθέτηση λύσεων όπως προέκταση της διάβασης πεζών στη στροφή, όπως φαίνεται στο σχήμα να ήταν μια καλή λύση.

7. Σε δρόμους χαμηλής κυκλοφορίας ίσως θα ήταν πιο σωστό να μειώσουμε την ακτίνα στροφής πράγμα που θα επιτρέψει την ύπαρξη οριζόντιας λωρίδας κυκλοφορίας πίσω από τη ράμπα και θα δώσει στους πεζούς περισσότερο χώρο. Παράλληλα θα υποχρεώσει τους οδηγούς να ελαττώσουν την ταχύτητα και να είναι πιο προσεκτικοί.

8. Η προέκταση του πεζοδρομίου θα μπορούσε ίσως να συνδυαστεί με την πρόβλεψη χώρων στάθμευσης



9. Τα σημεία απόληξης της ράμπας στο ρείθρο του δρόμου παρουσιάζουν συνήθως πρόβλημα για τα τροχοκαθίσματα λόγω των απότομων κλίσεων που απολήγουν στο σημείο αυτό. Μια καλή λύση ίσως θα ήταν η τοποθέτηση εσχάρας η οποία θα εξομαλύνει τη διαφορά αυτή(βλ σχήμα δίπλα.

10. Οι διαβάσεις πεζών είναι πιο ασφαλείς όταν γίνονται υπερυψωμένες και στο σημείο επαφής τους με τη ράμπα της διάβασης πεζών να τοποθετείται εσχάρα

11. Τέλος, ο καθορισμός Ελεύθερης Ζώνης όδευσης Πεζών είναι αναγκαίος για τη διατήρηση απρόσκοπτης και ασφαλούς διακίνησης για όλους τους πολίτες

Δεν υπάρχουν σχόλια: